ورود
المواضيع الأخيرة
جستجو
اطلاعات موردنیاز
سلام:
1-دوستان من این سایت کاملا ایرانی بوده واگردربعضی ازقسمتهاازکلمات عربی استفاده شده بخاطراین است که سایت مادرسایتی عربی است وقالبی فارسی ترازاین پیدانکردم.منراببخشید.وبرای فعال کردن چت باکستان کافیست روی کلمه وروددرسمت چپ چت باکس کلیک کنیدوبادروستان دیگرارتباط برقرارکنید.
2-دوستان من این یک فروم است,وفروم یعنی اینکه یک نفرسوال میکندوبقیه جواب میدهند.نه اینکه همه سوال کنندویک نفرجوابگوباشد.
دوستان خوبم اگرسوالی دارند,دربخش مربوط به سوالشان مطرح کنندتادراسرع وقت پاسخ سوالشان رادریافت نمایند.
3-ازدوستانی که مایل به همکاری درتالارهاویابخشهای مختلف سایت هستند,میتوانندازطریق پیام خصوصی باآدمین سایت درخواست خودشان رامطرح کنندتاابزارمدیریت آن قسمت دراختیارشان قرارگیرد.
امیدوارم لحظات مفیدومفرحی رادرانجمن بگذرانید.موفق باشیددوستانكساني كه Online هستند
در مجموع 344 كاربر Online ميباشد :: 0 كاربر ثبت نام شده، 0 كاربر مخفي و 344 مهمان :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحثهيچ كدام
بيشترين آمار حضور كاربران در سايت برابر 482 و در تاريخ الإثنين نوفمبر 25, 2024 11:22 am بوده است.
انتشار اسناد فوق محرمانه «سیا» +عکس
صفحه 1 از 1
انتشار اسناد فوق محرمانه «سیا» +عکس
سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) برخی از اسناد و عکسهای پایگاه سری Area 51
در بیابان نوادا را که در اوایل جنگ سرد در آن پروژه ساخت هواپیماهای آینده
اجرا میشد را از حالت محرمانه خارج کرد و در این راستا گروهی از نظامیان
سابق این پایگاه گوشههایی از فعالیتهای خود را فاش کردند.
به گزارش
خبرگزاری مهر، در سال 1963 یک هواپیمای سری به دور از چشم رسانهها و مردم
دنیا در نزدیکی پایگاه سری Area 51 سقوط کرد، اما «سیا» برای مخفی نگه
داشتن عملیات هر ردی از حادثه این پروژه فوق محرمانه را از بین برد.
اکنون
برای اولین بار که بسیاری از اسناد مربوط به جنگ سرد از حالت محرمانه خارج
شدهاند، نظامیانی که در گذشته در پایگاه سری آمریکایی Area 51 خدمت
میکردند تصاویری از این هواپیما را که هوشمندانه اما با فناوریهای
ابتدایی ساخته و سپس سقوط کرد را منتشر کردهاند.
«سیا» پایگاه Area 51 را در سال 1955 باهدف توسعه و آزمایش بعضی از پروژههای نظامی سری در بخشهای دورافتاده بیابان نوادا ساخت.
درحالی که حتی امروز با گذشت بیش از 50 سال این پایگاه هنوز رسما وجود ندارد و بر روی نقشههای جغرافیایی دیده نمیشود.
در دهههای 50 و 60 پاپگاه Area 51 مرکز اجرای پروژه OXCART ساخت یک هواپیمای جاسوسی بود که باید جایگزین هواپیماهای U2 میشد.
U2 در اولیه سالهای جنگ سرد به خاطر تصاویری که از مکانهای استراتژیک دشمنان از ارتفاع بسیار بالا میگرفت مشهور شده بود.
هواپیمای
OXCART باید در اتحاد جماهیر شوروی سابق بدون اینکه توسط روسها شناسایی
شود ماموریتهای جاسوسی انجام میداد، این درحالی بود که نظامیان پایگاه
Area 51 مسئله مخفی کردن هواپیما از چشم ماهوارههای شوروی را مطرح کردند.
درحقیقت،
شورویها میدانستند که آمریکاییها در حال ساخت چیزی در بیابان نوادا
هستند. بنابراین، تکنسینهای آمریکایی یک بازی موش و گربه را با ماهوارههای
شوروی آغاز کردند. در این عملیات، نمونههای آزمایشی این هواپیما با هر
عبور ماهوارههای شوروی باید در آشیانهها مخفی میشدند. اما این تنها راه
مخفی نگه داشتن نمونههای آزمایشی نبود. ماهوارههای شوروی با استفاده از
دوربینهای مادون قرمز میتوانستند آثار و ردپاهای محل عبور نمونه آزمایشی
را شناسایی کنند.
به
همین دلیل، آمریکاییها شروع به تولید نمونههای آزمایشی جعلی با اشکال
تخیلی تر کردند تا ذهن روسها را از هدف اصلی خود منحرف کنند. به این ترتیب
شورویها تا زمانی که این هواپیما در نیمه دهه 60 به انتشار عمومی رسید
موفق نشدند طرحهای آمریکاییها را برای جانشین U2 کشف کنند.
در مدت
انجام حدود 2 هزار و 850 پرواز آزمایشی فوق محرمانه، افراد بسیاری
توانستند اشکال عجیب هواپیماهای آینده را به چشم خود ببینند.
از
آنجا که به دلیل استفاده از تیتان، کنترل کنندهها و خلبانهای این
هواپیماها دیده نمیشدند مردمی که پرواز این اشیای آسمانی عجیب را میدیدند
تصور میکردند که بشقاب پرندهها را رویت کردهاند و به این ترتیب شایعاتی
در خصوص حضور فرضی «یوفوهای» بیگانگان فضایی در بیابان نوادا قوت گرفت.
سرانجام،
این پروژه، هواپیمای Archangel-12 یا A-12 را تولید کرد که به گفته بسیاری
از کارشناسان، اولین هواپیمای نقطه کور و نامرئی برای رادارها بود.
قادر بود با سرعت 3 هزار و 220 کیلومتر بر ساعت پرواز کند و از سراسر قاره
آمریکا در مدت 70 دقیقه بگذرد و در همان زمان از یک شیء 30 سانتیمتری از
ارتفاع 27 هزار متری یک عکس با دقت بالا تهیه کند.
حادثهای که منجر به عملیات پاکسازی شد
باوجود
تلاشهای زیاد آمریکاییها این پروژه ناموفق بود. زمانی که خلبان «کن
کالینز» که با رمز «کن کولمار» شناخته میشد مشغول آزمایش هواپیما در
ارتفاع پایین بود کنترل خود را در ارتفاع 7 هزار و 620 متری از دست داد،
اما توانست با استفاده از سیستم «پرتاب صندلی» (اجکت) جان خود را نجات دهد.
این
خلبان به تازگی این ماجرا را در یک فیلم مستند بر روی شبکه «نشنال جغرافی»
آمریکا تعریف کرده است. دولت آمریکا کالینز را با دستگاه دروغ سنج آزمایش
کرد تا مطمئن شود که خلبان درباره این حادثه کاملا حقیقت را گفته است.
پس
از اینکه کالینز با چتر نجات به روی زمین فرود آمد سه شهروند عادی را سوار
بر یک خودروی «پیک آپ» ملاقات کرد. این سه نفر پیشنهاد دادند که وی را تا
محل سقوط هواپیما همراهی کنند.
اما کالینز از آنها خواست که درخلاف
جهت لاشه هواپیما حرکت کنند و به آنها گفت که این هواپیما محتوی یک بمب
اتمی است. در پی این حادثه، یکی از مخفی ترین و محرمانه ترین عملیاتهای
پاکسازی سیا آغاز شد.
پاکسازی تمام ردپاهای هواپیمای فوق محرمانه
پس
از سقوط این هواپیما تیمی از ماموران دولتی وارد عمل شدند و صبح روز بعد
بقایای لاشه هواپیما را با یک کامیون به پایگاه Area 51 در نوادا
بازگرداندند.
از آن زمان تا 50 سال بعد دیگر هیچکس به Area 51 نزدیک نشد و حتی کسی نمیدانست که چنین محلی وجود دارد.
«دیوید
رابارگ»، مورخ سیا با توضیح اینکه چرا امروز پس از گذشت بیش از 50 سال این
عکسها از حالت محرمانه خارج شدهاند، گفت: «امروز دیگر این راز معنی
ندارد. به اعتقاد کارشناسان سیا، عکسهای حادثه 1963 دیگر آنقدر برای امنیت
ملی مهم نیستند که بخواهند همچنان محرمانه باقی بمانند.»
وی افزود: «در سال 2007 سیا حدود یک هزار مدرک و سند مربوط به برنامه OXCART را از حالت محرمانه خارج کرد.»
«رابارگ»
اظهار داشت: «اگر دشمنان آمریکا موفق میشدند محتوای برنامه OXCART را کشف
کنند میتوانستند یک اقدام مقابله به مثل را طراحی کنند و به همین علت این
پروژه کاملا محرمانه بود. دولت باید مطمئن میشد که هیچ ردی از این
هواپیما باقی نمانده است تا بتواند اطلاعاتی فنی را به قدرتهای دشمن ارائه
کند.»
براساس گزارش نشنال جغرافی، 93 درصد از این هواپیما از تیتان
ساخته شده بود و خود اتحاد جماهیر شوروی این ماده معدنی را تولید و به
آمریکا صادر میکرد بدون آنکه بداند ماده اولیه هواپیمای فوق محرمانه
آمریکا را عرضه میکند.
در بیابان نوادا را که در اوایل جنگ سرد در آن پروژه ساخت هواپیماهای آینده
اجرا میشد را از حالت محرمانه خارج کرد و در این راستا گروهی از نظامیان
سابق این پایگاه گوشههایی از فعالیتهای خود را فاش کردند.
به گزارش
خبرگزاری مهر، در سال 1963 یک هواپیمای سری به دور از چشم رسانهها و مردم
دنیا در نزدیکی پایگاه سری Area 51 سقوط کرد، اما «سیا» برای مخفی نگه
داشتن عملیات هر ردی از حادثه این پروژه فوق محرمانه را از بین برد.
اکنون
برای اولین بار که بسیاری از اسناد مربوط به جنگ سرد از حالت محرمانه خارج
شدهاند، نظامیانی که در گذشته در پایگاه سری آمریکایی Area 51 خدمت
میکردند تصاویری از این هواپیما را که هوشمندانه اما با فناوریهای
ابتدایی ساخته و سپس سقوط کرد را منتشر کردهاند.
«سیا» پایگاه Area 51 را در سال 1955 باهدف توسعه و آزمایش بعضی از پروژههای نظامی سری در بخشهای دورافتاده بیابان نوادا ساخت.
درحالی که حتی امروز با گذشت بیش از 50 سال این پایگاه هنوز رسما وجود ندارد و بر روی نقشههای جغرافیایی دیده نمیشود.
در دهههای 50 و 60 پاپگاه Area 51 مرکز اجرای پروژه OXCART ساخت یک هواپیمای جاسوسی بود که باید جایگزین هواپیماهای U2 میشد.
U2 در اولیه سالهای جنگ سرد به خاطر تصاویری که از مکانهای استراتژیک دشمنان از ارتفاع بسیار بالا میگرفت مشهور شده بود.
هواپیمای
OXCART باید در اتحاد جماهیر شوروی سابق بدون اینکه توسط روسها شناسایی
شود ماموریتهای جاسوسی انجام میداد، این درحالی بود که نظامیان پایگاه
Area 51 مسئله مخفی کردن هواپیما از چشم ماهوارههای شوروی را مطرح کردند.
درحقیقت،
شورویها میدانستند که آمریکاییها در حال ساخت چیزی در بیابان نوادا
هستند. بنابراین، تکنسینهای آمریکایی یک بازی موش و گربه را با ماهوارههای
شوروی آغاز کردند. در این عملیات، نمونههای آزمایشی این هواپیما با هر
عبور ماهوارههای شوروی باید در آشیانهها مخفی میشدند. اما این تنها راه
مخفی نگه داشتن نمونههای آزمایشی نبود. ماهوارههای شوروی با استفاده از
دوربینهای مادون قرمز میتوانستند آثار و ردپاهای محل عبور نمونه آزمایشی
را شناسایی کنند.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
یک نمونه آزمایشی از هواپیمای A-12 که در پایگاه Area 51 بر روی یک شاه تیر حمل میشود
یک نمونه آزمایشی از هواپیمای A-12 که در پایگاه Area 51 بر روی یک شاه تیر حمل میشود
به
همین دلیل، آمریکاییها شروع به تولید نمونههای آزمایشی جعلی با اشکال
تخیلی تر کردند تا ذهن روسها را از هدف اصلی خود منحرف کنند. به این ترتیب
شورویها تا زمانی که این هواپیما در نیمه دهه 60 به انتشار عمومی رسید
موفق نشدند طرحهای آمریکاییها را برای جانشین U2 کشف کنند.
در مدت
انجام حدود 2 هزار و 850 پرواز آزمایشی فوق محرمانه، افراد بسیاری
توانستند اشکال عجیب هواپیماهای آینده را به چشم خود ببینند.
از
آنجا که به دلیل استفاده از تیتان، کنترل کنندهها و خلبانهای این
هواپیماها دیده نمیشدند مردمی که پرواز این اشیای آسمانی عجیب را میدیدند
تصور میکردند که بشقاب پرندهها را رویت کردهاند و به این ترتیب شایعاتی
در خصوص حضور فرضی «یوفوهای» بیگانگان فضایی در بیابان نوادا قوت گرفت.
سرانجام،
این پروژه، هواپیمای Archangel-12 یا A-12 را تولید کرد که به گفته بسیاری
از کارشناسان، اولین هواپیمای نقطه کور و نامرئی برای رادارها بود.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
A-12قادر بود با سرعت 3 هزار و 220 کیلومتر بر ساعت پرواز کند و از سراسر قاره
آمریکا در مدت 70 دقیقه بگذرد و در همان زمان از یک شیء 30 سانتیمتری از
ارتفاع 27 هزار متری یک عکس با دقت بالا تهیه کند.
حادثهای که منجر به عملیات پاکسازی شد
باوجود
تلاشهای زیاد آمریکاییها این پروژه ناموفق بود. زمانی که خلبان «کن
کالینز» که با رمز «کن کولمار» شناخته میشد مشغول آزمایش هواپیما در
ارتفاع پایین بود کنترل خود را در ارتفاع 7 هزار و 620 متری از دست داد،
اما توانست با استفاده از سیستم «پرتاب صندلی» (اجکت) جان خود را نجات دهد.
این
خلبان به تازگی این ماجرا را در یک فیلم مستند بر روی شبکه «نشنال جغرافی»
آمریکا تعریف کرده است. دولت آمریکا کالینز را با دستگاه دروغ سنج آزمایش
کرد تا مطمئن شود که خلبان درباره این حادثه کاملا حقیقت را گفته است.
پس
از اینکه کالینز با چتر نجات به روی زمین فرود آمد سه شهروند عادی را سوار
بر یک خودروی «پیک آپ» ملاقات کرد. این سه نفر پیشنهاد دادند که وی را تا
محل سقوط هواپیما همراهی کنند.
اما کالینز از آنها خواست که درخلاف
جهت لاشه هواپیما حرکت کنند و به آنها گفت که این هواپیما محتوی یک بمب
اتمی است. در پی این حادثه، یکی از مخفی ترین و محرمانه ترین عملیاتهای
پاکسازی سیا آغاز شد.
پاکسازی تمام ردپاهای هواپیمای فوق محرمانه
پس
از سقوط این هواپیما تیمی از ماموران دولتی وارد عمل شدند و صبح روز بعد
بقایای لاشه هواپیما را با یک کامیون به پایگاه Area 51 در نوادا
بازگرداندند.
از آن زمان تا 50 سال بعد دیگر هیچکس به Area 51 نزدیک نشد و حتی کسی نمیدانست که چنین محلی وجود دارد.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
این
عکس یک هواپیمای «پرنده سیاه SR-71» را نشان میدهد که از 1966 تا 1990 در
خدمت بود. SR-71نسخه تکامل یافته A-12بود که در سال 1968 بازنشسته شد
این
عکس یک هواپیمای «پرنده سیاه SR-71» را نشان میدهد که از 1966 تا 1990 در
خدمت بود. SR-71نسخه تکامل یافته A-12بود که در سال 1968 بازنشسته شد
«دیوید
رابارگ»، مورخ سیا با توضیح اینکه چرا امروز پس از گذشت بیش از 50 سال این
عکسها از حالت محرمانه خارج شدهاند، گفت: «امروز دیگر این راز معنی
ندارد. به اعتقاد کارشناسان سیا، عکسهای حادثه 1963 دیگر آنقدر برای امنیت
ملی مهم نیستند که بخواهند همچنان محرمانه باقی بمانند.»
وی افزود: «در سال 2007 سیا حدود یک هزار مدرک و سند مربوط به برنامه OXCART را از حالت محرمانه خارج کرد.»
«رابارگ»
اظهار داشت: «اگر دشمنان آمریکا موفق میشدند محتوای برنامه OXCART را کشف
کنند میتوانستند یک اقدام مقابله به مثل را طراحی کنند و به همین علت این
پروژه کاملا محرمانه بود. دولت باید مطمئن میشد که هیچ ردی از این
هواپیما باقی نمانده است تا بتواند اطلاعاتی فنی را به قدرتهای دشمن ارائه
کند.»
براساس گزارش نشنال جغرافی، 93 درصد از این هواپیما از تیتان
ساخته شده بود و خود اتحاد جماهیر شوروی این ماده معدنی را تولید و به
آمریکا صادر میکرد بدون آنکه بداند ماده اولیه هواپیمای فوق محرمانه
آمریکا را عرضه میکند.
امید- مدبرآزمایشی
- تعداد پستها : 1315
تاريخ التسجيل : 2011-04-08
مواضيع مماثلة
» اسناد محرمانه انگلیس به اشتباه فاش شد
» علت عدم انتشار تصویر جنازه بن لادن
» اسناد موثق داريم كه بنلادن مدتها پيش مرده بود
» رانت ۴۰۰میلیارد تومانی با امضای رحیم مشائی + اسناد
» علت عدم انتشار تصویر جنازه بن لادن
» اسناد موثق داريم كه بنلادن مدتها پيش مرده بود
» رانت ۴۰۰میلیارد تومانی با امضای رحیم مشائی + اسناد
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
الأربعاء ديسمبر 13, 2017 12:23 am من طرف abadan56
» کانال های جم
الثلاثاء ديسمبر 12, 2017 11:54 pm من طرف abadan56
» اخبارکانال های HD
الأربعاء يناير 28, 2015 4:52 am من طرف mreza
» رفع عیب بوت نشدن استار ست x95usb و ماندن روی حرف b
الإثنين سبتمبر 01, 2014 12:20 am من طرف ely
» آموزش تصویری نصب ۲۵ جهت قابل دریافت در ایران در یک فایل پی دی اف
الخميس أغسطس 21, 2014 6:04 pm من طرف majidrahmani17
» مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم
الجمعة مايو 09, 2014 1:27 am من طرف shoaib_joya@yahoo.com
» فکرمیکنی اگراین کاررابکنی بهتره!!!!!!!!!!!!!!!!
الجمعة مايو 09, 2014 1:25 am من طرف shoaib_joya@yahoo.com
» راه حل جهت رفع مشکل چراغ قرمز رسیورهای آی کلاس
السبت فبراير 08, 2014 11:22 pm من طرف kiarash3015
» پچ رسمی آی کلاس 9696,9797 hdmi و لیست کانال برای 9797
الخميس يناير 23, 2014 4:46 am من طرف T2
» istar 4000x
الأحد يناير 05, 2014 12:20 am من طرف pashey
» دانلود فیلم تسویه حساب با لینک مستقیم
الجمعة أبريل 13, 2012 3:45 am من طرف Admin
» دانلود فیلتر شکن محبوب اولترا سارف 1008(U1008)
الجمعة أبريل 13, 2012 3:45 am من طرف Admin
» PATCH ولودر استرانگ
الجمعة أبريل 13, 2012 3:45 am من طرف Admin
» اديتور رسيور X60cu Usb جهت ويرايش ليست كانال ها و فركانس ها
الجمعة أبريل 13, 2012 3:44 am من طرف Admin
» سوژه های داغ وطنی! (فقط بخندید...)
الثلاثاء فبراير 21, 2012 10:08 pm من طرف Admin
» تبدیل کردن موزیلا فایرفاکس به ف*لتر شکن!!!
السبت فبراير 04, 2012 11:34 pm من طرف AINAZI
» نرم افزار رسمی به ورژن 11366 برای آیکلاس و هایویون معمولی و hdmi به تاریخ 2011/03/28
الجمعة فبراير 03, 2012 5:48 pm من طرف Admin
» اعلام وضعیت شرینگ
الجمعة فبراير 03, 2012 5:48 pm من طرف Admin
» آخرین اخبارمربوط به کانالهای Nilsat
الأحد يناير 08, 2012 7:48 pm من طرف Admin
» دانلود سریال بسیار زیبای اسپارتاکوس Spartacus : Blood And Sand با لینک مستقیم
الأحد يناير 08, 2012 7:48 pm من طرف Admin
» دانلود فیلم هندی Hostel 2011 با لینک مستقیم
الأحد يناير 08, 2012 7:47 pm من طرف Admin
» عکس های سری داف های حزب الله !!!
السبت يناير 07, 2012 1:29 am من طرف Admin
» معرفی ایـــکس کــــروزر XDSR600
السبت ديسمبر 10, 2011 10:21 am من طرف Admin
» جدیدترین تغییرات در کانالها و فرکانسهای ماهواره Badr
الثلاثاء نوفمبر 22, 2011 12:11 am من طرف amir pa80
» معرفی سایت رسمی وسایت های مرتبط با رسیور ISTAR
السبت نوفمبر 19, 2011 7:28 pm من طرف Admin